Sebaistota - dobrý sluha, zlý pán v rukách nepripravených



Mám šťastie na stretávanie mnohých ľudí pri rôznych príležitostiach po celej Európe. Ľudia, ktorí sa snažia uspieť radi navštevujú konferencie a semináre. Možno aj vy ste nedávno boli na niektorom seminári napr. našej školy zvádzania a možno ste sa pokúsili zblížiť sa s neznámymi. Mám niekoľko rád pre smelých aj pre menej smelých.

IMIDŽ NIE JE VŠETKO
Ale niečo predsa. Ja sa snažím vyzerať najlepšie ako môžem, ale nie som model. Avšak uvedomujem si, že osoba, ktorú stretnete v reálnom živote je dojem, ktorý vám dám. Snažím sa uistiť sa, že som si umyl zuby a že voniam aspoň základne primerane čisto. Robím to najlepšie, čo môžem, aby som mal oblečené niečo čisté a nepokrčené. Nejde o módnu šou, ale asi je dobré predtým, než odídete z domu, sa prezrieť v zrkadle.

Z TVÁRE DO TVÁRE
Ak idete na seminár, snažte sa nepochovať sa vo svojom telefóne. Áno, my všetci používame náš telefón ako psychologickú pomôcku, keď sme nervózni alebo sa cítime nepohodlne. To je stále v poriadku. Len sa kontrolujte. Ak sa cítite pokojne, dajte si telefón na tiché zvonenie. Ľudia, ktorých stretnete sa budú cítiť desaťkrát špeciálnejšími, ak sa budete pozerať na nich a nie na displej.

NEBUĎTE SIEŤOVÝ NINDŽA
Poznáte tie typy. Zatiaľ čo vám podávajú ruku a pozerajú sa vám cez rameno na niekoho, koho by ešte mali stretnúť a pýtajúc sa vás nepresvedčivo ako by vám mohli pomôcť, hádžu na vás svoje vizitky ako hviezdice „shuriken“, ktoré hádžu nindžovia. Nikto z nás nemusí byť „taký chalan“ (a myslím tým aj dievčatá). Namiesto toho podajte pevne ruku. Nadviažte očný kontakt. Urobte, aby človek, s ktorým sa rozprávate, sa cítil akoby bol jedinou osobou v miestnosti (alebo urobte to isté s malým okruhom ľudí, aby sa cítili ako najdôležitejší ľudia na stretnutí). Tu je trik: neponúkajte vizitku, pokiaľ sa tam nenachádza viac obchodov alebo pokiaľ chcete pokračovať v konverzácii. Ak vám veľmi záleží na pokračovaní konverzácie, poproste o ICH vizitku, takže si môžete byť istí, že sa k nim ešte dostanete. Spojte sa s nimi v najbližších dvoch dňoch po stretnutí a napíšte im stručný email o tom, čo by mohlo prísť ako ďalšie.

SEBADôVERA JE VŠETKO
Niekedy je ťažké necítiť sa nesmelo. Všetci občas sme nesmelí. Takmer každý živý sa môže cítiť placho a nervózne. Niekedy je to dav. Ak každý pozná každého a vy ste jediní mimo toho, je to ťažké. Ak ste v skupine totálne nový, pravdepodobne sú aj iní, ktorí sú tiež noví. Sebadôvera, hoci aj trochu falošná, je tajomstvo k tomu, aby ste získali niečo zo seminára.
Prvé otázky sú často najťažšou časťou. Už sme tu o nich predtým hovorili. Mám zoznam vecí, ktoré by som rád povedal. Tu je niekoľko z nich:
§  Takže, keď sa rozprávate s cudzím človekom ako som ja, čo bežne radi robíte?
§  Čo je pre vás momentálne vo vašom živote dôležité?
§  Pre čo ste zapálený?
§  Čo v tomto čase čítate?
A klasika, ktorá ako to vyzerá, vždy funguje: „môžete mi pomôcť…?“
Akýkoľvek iný začiatok konverzácie je zábavnejší ako typické, „Takže, čo robíte?“ Pretože často cestujem, zistil som, že sa ma ľudia pýtajú, „Ste prvýkrát v ? Odpoveď je takmer vždy áno. To, čo ľudia robia ako ďalšie, je zaujímavé. Na väčšine miest mi hovoria o unikátnom jedle. To milujem. Iní mi hovoria o miestach, ktoré musím vidieť. Tiež užitočné.

DÝCHANIE
Na seminároch vždy vidím niečo, s čím sa chcem s vami podeliť: máme problém s dýchaním. Nie doslova. Na seminári sú rôzne typy ľudí, ktorí len čakajú, aby ich počúvali. Sú chtiví po tom, aby povedali svoj príbeh. A to je krásna vec.
Ak ste trošku viac sebavedomejší, urob, aby TOTO bol váš cieľ na ďalšom seminári / konferencii: opýtajte sa druhých o nich Použite skúmavé otázky. Dokážte, aby vám porozprávali ich príbeh. Je úžasné pozerať sa na to. Otvoria sa vám. Budú rozkvitať. Čím viac ich povzbudíte, tým viac budete pociťovať senzáciu skutočného dávania vzduchu tým ľuďom. Ako hovorí moj kamarát Viktor Burn /tréner/ "...chcete sa cítiť magicky ? Pomôžte ľuďom správne dýchať.